Yoga voor kinderen

Tijdens kinderyoga leren kinderen op een speelse en dynamische manier om te gaan met yoga. Hierbij komen alle yogavormen aan bod in combinatie met beweging, spel, meditatie, visualisatie, massages, schilderen en tekenen. Ook wordt aandacht besteed aan het leren uiten van gevoelens en emoties. Kinderen “werken” zowel individueel als met elkaar. Samenwerken is een belangrijk onderdeel van kinderyoga. Hierdoor leren kinderen zich geaccepteerd te voelen en leren ze plezier ervaren van het samenspel zonder competitie.

Belang van kinderyoga

Kinderyoga helpt kinderen in hun proces van ontdekken wie ze zijn. Voor alle kinderen kan yoga nuttig zijn. Je hoeft dus geen problemen te hebben om met yoga bezig te zijn. Yoga geeft energie en kracht en het zelfvertrouwen van het kind neemt toe. Het kind leert zichzelf beter kennen. De innerlijke kracht van het kind wordt groter en er is meer tevredenheid. Kinderen worden rustiger en meer ontspannen.

Positieve werking van kinderyoga

  • Het concentratievermogen neemt toe.
  • Het lichaam wordt soepeler en sterker.
  • De vatbaarheid voor ziekten vermindert.
  • Een positief zelfbeeld wordt ontwikkelde en behouden.
  • Het helder denken wordt bevorderd waardoor het leerproces vergemakkelijkt wordt.
  • Het zelfvertrouwen neemt toe.
  • De interne kracht wordt groter.
  • Het kind leert zichzelf ontspannen.
  • Het kind leert diverse ademhalingstechnieken om goed in balans te komen met zijn/haar energie.
  • Het kind leert omgaan met prestatiedruk.

Een kind leren:

  • zijn/haar eigen ruimte te creëren;
  • zijn/haar innerlijke rust en balans te vinden;
  • de kracht van stilte te ontdekken;
  • zijn/haar eigen mogelijkheden en beperkingen te leren kennen en te accepteren;
  • voelen door middel van ademhaling;
  • luisteren naar zijn/haar eigen lichaam;
  • zelfvertrouwen te hebben.

Kinderyoga is voor ieder kind. Het kan o.a. gunstig zijn voor kinderen die problemen hebben met of last hebben van:

  • concentratie;
  • coördinatie;
  • ademhaling;
  • beweging/motoriek;
  • slapen;
  • angsten;
  • eten;
  • bedplassen;
  • hoofdpijn;
  • buikpijn;
  • stotteren;
  • agressief of passief gedrag;
  • ADHD.

Op zoek naar kinderyoga in Amsterdam?

Dan bent u bij Sharmila Pultoo aan het juiste adres.
Neem voor meer informatie contact op.